7 redenen waarom je een freelancer zou moeten aannemen

Een freelancer aannemen, dat zorgt toch alleen maar voor rompslomp en gedoe? Onjuist. Integendeel zelfs. Een specialist van buitenaf inhuren brengt juist heel veel voordelen met zich mee. Als jouw organisatie wel tijdelijk extra handjes kan gebruiken, maar je bang bent om te beginnen aan een detacherings-constructie, dan is dit artikel geschreven voor jou. Wij vertellen je 7 redenen waarom je een freelancer zou moeten aannemen. Toegepast op de online marketing-wereld natuurlijk ;).

1. Kennis, kennis en nog meer kennis.

Doordat freelancers korte projecten doen bij diverse bedrijven, zijn ze soms ook wel te bestempelen als lopende wikipedia’s op het gebied van online marketing. In de meeste gevallen kunnen ze problemen gemakkelijk oplossen, aangezien ze deze in eerdere projecten ook al eens tegen zijn gekomen.

2. Het antwoord op tijdelijke drukte

Een freelancer is ook een geniale oplossing voor (tijdelijke) drukte op de online marketing afdeling. Ga je bijvoorbeeld een nieuw product of service aanbieden? Schakel voor de marketing hiervan tijdelijk een extra online marketeer in. Of is het bedrijf seizoensgebonden? Ook dan is het aan te raden om een extra online marketeer in te schakelen voordat de drukte gaat beginnen. Zo zit je niet vast aan een medewerker, maar heb je toch de voordelen van de extra handjes.

3. Een nieuwe kijk op je bedrijf

Een freelancer werkt niet al jaren bij het bedrijf zoals Joke van de HR-afdeling… Een freelancer zal naar je bedrijf kijken met een frisse blik. Dit zal resulteren in coole nieuwe ideeën of juist meer focussen op punten van het bedrijf die je in eerste instantie niet zag als het onderscheidende unique selling point (USP). Ook wanneer je inzicht nodig hebt van buitenaf op een campagne die maar niet wil werken, is een freelancer een uitstekend idee.

4. Free as a lancer

Freelancers werken wanneer dat jou en hun dat uitkomt. Omdat ze zelf hun uren inplannen zijn ze erg flexibel. Oftewel, geen vaste contracten en je betaalt alleen wanneer de freelancer daadwerkelijk voor je werkt.

5. Kleine bedrijfjes

Freelancers zijn eigenlijk een bedrijfje op zich. Wat een enorm voordeel is voor jou. Freelancers weten dat alleen het beste goed is, zien net als jou graag snel resultaat en snappen het belang van kosten laag houden. Om nog maar niet te beginnen over de klantvriendelijkheid van deze ondernemer…

6. De lage kosten van een freelancer

Bij een freelancer denken de meeste mensen vaak aan (hele) hoge uurprijzen. Maar, er hoeven geen sociale lasten betaald te worden. Zo heb je bij een freelancer niet te maken met ziekteverlof of vakantiegeld. Verder hoeven er geen administratieve kosten gemaakt te worden, omdat er vrijwel geen handelingen voorkomen bij het inhuren van een freelancer.

Online marketingbureau werving en selectie

7. “A good reputation is more valuable than money!”

Freelancers verdienen aan korte opdrachten, dit houdt ze scherp. Hun imago is van groot belang en zal er voor zorgen dat ze altijd een stap extra zullen zetten. Een freelancer is altijd erg gemotiveerd hierdoor.

Moraal van het verhaal? Een freelancer inhuren is zo gek nog niet. Je online marketing afdeling kan zomaar een boost krijgen van deze tijdelijke extra kracht. Maar goed, hoe kom je nu aan een goede online marketing freelancer?

Je voelt hem al aankomen… Online Minds heeft er genoeg in zijn database. Laten we eens een kopje koffie drinken, dan praten we samen over wat je wensen zijn en hoe die ingevuld moeten worden.

E-mail: info@onlineminds.nl

Telefoon: +31 (0)85 0 654 634

 

 

Sorry, comments are closed for this post.

Ervaren professionals

Juridisch alles geregeld

Uw vraag is leidend

Zie alles continu geregeld